Bikepakcing (wielodniowe przygody rowerowe z dala od cywilizacji) wymaga od roweru trzech podstawowych cech: maszyna musi być pancerna, wszechstronna i ładowna. Rama i napęd muszą być w stanie wytrzymać każdy rodzaj terenu, pogodę, oraz nocowanie na świeżym powietrzu. Rower musi mieć geometrię dostosowaną do całodziennej jazdy i możliwość załadowania na niego maksymalnie dużej ilości bagażu. Taki jest Trek 920 - stworzony do bikepackingu.
920 łączy ze sobą elementy niemal wszystkich rodzajów rowrów, dając riderowi chyba najbardziej uniwersalny model, jaki Trek ma do zaoferowania. W skrócie można powiedzieć, że jest rower na geometrii XC ze sztywnym widelcem, szosową kierownicą, postawiony na górskich kołach i napędzie. Dodatkowo otrzymujemy dwa bagażniki, do których przywiązać można namiot, karimaty, sakwy i inne, oraz dodatkowe mocowania na rurze dolnej, które jeszcze bardziej zwiększają możliwości przewożenia bagażu. 920 pozwala nam zabrać ze sobą wszystko, co potrzebne na wielodniowe wycieczki, a ponadto jego konstrukcja zapewnia bezawaryjność i bezpieczeństwo. Asfalt, błoto, las, czy górskie ścieżki - nie ma znaczenia, 920 poradzi sobie wszędzie, a dzięki wytrzymałościowej geometrii wieczorem będzie jeszcze czas na relaks przy ogniu.
Trek 920
Cena Detaliczna: 7 899 PLN
Rama: Alpha Aluminum 100, z mocowaniami bagażników i błotników
Widelec: Trek Adventure pod hamulce tarczowe, oś przelotowa 15mm
Koła: Bontrager Duster Elite TLR
Opony: Bontrager XR1
Napęd: SRAM X5/X7, 2x10, sterowanie na końcach kierownicy
Siodło: Bontrager Evoke 1.5
Sztyca: Bontrager aluminium, offset 8mm
Kierownica: Bontrager Race VR-C
Mostek: Bontrager Elite, 7 stopni
Stery: FSA bezgwintowe, uszczelniane łożyska maszynowe
Hamulce: hydrauliczne tarczowe TRP Hylex
Masa: 56cm - 13.05kg